دارو و درمان

انواع داروهای سر درد و عوارض آنها

۰ نظر

سردرد از مشکلاتی است که حداقل همگی یک بار آن را تجربه کرده ایم. درد نسبتا شدیدی که به علت های مختلفی ایجاد می شود. معمولا عادت کرده ایم در مواقعی که سردرد به سراغمان می آید به داروهای مسکنی همچون نوافن و ژلوفن رجوع کنیم.

این داروها اگر به طور طولانی مدت استفاده شوند قطعا عوارض خاصی برای فرد مصرف کننده به وجود می آورند. در صورتیکه منشا سردرد بیماری میگرن باشد بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود. در ادامه به معرفی چند نمونه از داروهای درمان کننده سردرد که به قرص سردرد معروف هستند را خواهیم پرداخت و با عوارض احتمالی هر کدام آشنا می شویم.

۰ ۰

اسلیو معده چیست و چه تفاوتی با بای‌ پس دارد؟

۰ نظر

فرارو- امروزه روش‌های جراحی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام بسیار پرکاربرد است. یکی از روش‌های جراحی عمل بای پس معده است که ویژگی‌ها، مزایا و عوارض آن را بطور کامل بررسی کردیم.
 
روش دیگر جراحی برای کاهش وزن عمل اسلیو معده است که در این مقاله به شرح آن خواهیم پرداخت. چه تفاوت و شباهت‌هایی بین عمل اسلیو و بای پس وجود دارد؟ عوارض هرکدام چیست و چه خصوصیاتی دارند؟ تمام این‌ها سوالاتی هستند که در این مقاله به آن‌ها پاسخ داده خواهد شد.

۰ ۰

ریزش مو چه دلایلی دارد ؟

۰ نظر

مردها به دلیل الگوی طاسی مردانه، بیشتر از زنان در معرض ریزش مو هستند اما نازک شدن و ریزش مو در زنان، متداول و هم چنین ناراحت کننده است. ممکن است دلایلش موقتی باشد.مانند:کمبود یک ویتامین. یا پیچیده تر، مانند مشکلی اساسی در سلامتی بدن باشد.

در اکثر شرایط راه های زیادی برای درمان ریزش موی هم زنان و هم مردان وجود دارد اما همه چیز به دلیل آن بستگی دارد. در این بخش از سلامت پوست و موی بنا به احترام به درخواست شما کاربران تمامی دلایل ریزش مو در زنان و مردان را جمع آوری کرده ایم.

 

۰ ۰