دارو و درمان

نگاهی کوتاه به حبوبات

۰ نظر

حبوبات همیشه عضو جدا ناپذیر غذاهای بسیاری در سفره غذایی ایرانی ها به شمار می آید. منابع غذایی مغذی مانند فیبر، اسیدهای آمینه، مواد معدنی و پروتئین با مقادیر بالایی در حبوبات موجود هستند و جزء خواص حبوبات هستند. در این مطلب به صورت خلاصه خواص کلی محبوب ترین حبوبات را به شما توضیح می دهیم:

نخود

نخود دارای انواع ویتامین ها و پروتئین های مهم و ضروری برای بدن است. نشاسته، کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، مس و ویتامین های خانواده ب (1 و 2) و ویتامین آ است.

 

Image result for ‫نخود‬‎

 

۰ ۰

حتی با خوابیدن هم می توان لاغر شد

۱ نظر

در طول شب بدن شما بین 300 تا 400 کالری انرژی می‌سوزاند! این میزان کالری تقریباً برابر با مقدار انرژی‌ است که شما با یک ساعت دویدن مصرف می‌کنید. موارد زیر عادت‌های خاصی است که پایبندی به آن ها قبل از خواب می‌تواند کاهش وزن به دنبال داشته باشد.


Image result for ‫خوابیدن‬‎

۰ ۰

درمان ریزش مو با 22 راهکار خانگی

۰ نظر

خواص دانه شنبلیله برای مو بسیار است.از ریزش مو تا شوره سر، تخم شنبلیله می تواند یک دنیای جدید را بر روی موهای شما باز کند. با ما همراه باشید تا با خواص دانه شنبلیله برای مو آشنا شویم.

دانه شنبلیله چیست؟

شنبلیله یک گیاه از خانواده نخود است و دانه های آن کوچک و زرد مایل به قهوه ای است و برای داشتن مویی سالم و زیبا مفید هستند.خواص دانه شنبلیله برای مو و سلامت بی شمار است. اگرچه این دانه ها طعم تلخی دارند، اما اغلب به عنوان دارو استفاده می شوند.بعضی از خواص تخم شنبلیله عبارتند از: بهبود سیستم گوارش، کاهش سطح کلسترول، کاهش التهاب در بدن، کنترل دیابت و نیز کمک به کاهش وزن.تخم شنبلیله سرشار از ویتامین های مفید برای تقویت مواست.مصرف تخم شنبلیله باعث آبرسانی و سلامت مو می شود.

Image result for ‫دانه شنبلیله‬‎

۰ ۰

زمان مناسب درمان بیماری برص

۰ نظر

بیماری برص در مراحل اولیه به طور کامل درمان می‌شود

 

یک متخصص پوست و مو گفت: تعداد لک‌ها هنگام درمان بیماری برص مهم نیست، چه بسا بیمارانی که با تعداد لک‌هایی زیاد ولی در اندازه کمتر از 2 سانتی متر با مراجعه به هنگام، بهبودی کامل یافته‌اند.

 

دکتر ریحانه مهرگان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه بیماری "ویتیلیگو" یا "برص" در مراحل اولیه کامل درمان پذیر است، گفت: متاسفانه اغلب مبتلایان به این عارضه زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که اندازه لک‌ها خیلی بزرگ شده است که در این شرایط برگرداندن رنگ پوست به حالت اولیه غیرممکن است.

 

Image result for ‫بیماری برص‬‎

 

۰ ۰

رژیم غذایی افراد دیابتی

۰ نظر

رژیم غذایی مناسب به افراد دیابتی کمک زیادی میکند, آن ها با تغذیه مناسب میتوانند میزان تزریق انسولین را کاهش دهند.افراد دیابتی

افراد دیابتی

رژیم غذایی و ورزش در کنار یکدیگر، می توانند به افراد دیابتی کمک کرده تا میزان نیاز آن ها به مصرف قرص یا تزریق انسولین کاهش یابد.

۰ ۰

خواص گلابی

۰ نظر

13 دلیل مهم برای خوردن گلابی!/ گلابی فشار خون بارداری را کنترل می کند!

شروع روز خود با گاز زدن یک گلابی رسیده، به شما این امتیاز را می‌بخشد که بتوانید سلامتی خود را حفظ نمایید. به این دلیل که گلابی سرشار از مواد مغذی است و می تواند یک داروی کامل، شیرین و سالم باشد. از نظر سلامتی، این میوه واقعاً شگفت‌انگیز بوده چرا که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در بدن آشکار می‌سازد.
بنابراین بدون هیچ درنگی، قصد داریم به بررسی 13 خاصیت شگفت انگیز گلابی بپردازیم و پس از آن، برای وارد ننمودن این میوه‌ی آبدار به رژیم غذایی خود، هیچ دلیلی نخواهید داشت.

۰ ۰

خواص گیاه چوچاغ را بشناسید

۰ نظر

چوچاغ(گیلکی) یا زِلِنگ(مازندرانی) نام علمی(Eryngium planum)، در شمال ایران از گیاهان خوراکی است. دکتر زرگری آنرا زیر نام Eryngium coroleum آورده است. نام آلمانی آن Flachblättriger Mannstreu است.چوچاق

چوچاق

در طب سنتی اروپا به عنوان یک مدر، یک محرک، و اشتها آور با توجه به طعم آن بعنوان اسانس مورد استفاده قرار می گیرد.

تجزیه عصاره ساقه و ریشه نشان می دهد خاصیت ضد قارچ قابل توجه و فعالیت ضد باکتری متوسط دارد.

گیاه چوچاق

۰ ۰

از خواص کامل آجیل بهره مند شوید

۰ نظر

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که مصرف روزانه آجیل می تواند خیلی از بیماری ها را در شما رفع کند خوردن آجیل، درمانی عالیست برای بیخوابی و دیابت و … .

 

۰ ۰

سردرد سمت چپ وقتی جدی است !

۰ نظر

سردرد سمت چپ سر

داشتن سردردی که قسمت چپ مغز را تحت تاثیر قرار دهد و علت آن نا معلوم باشد، می تواند هشدار دهنده باشد، دانستن انواع سردرد که باعث درد در سمت چپ می شود دردی را توضیح می دهد و به فرد کمک می کند تا درمان درست را انجام دهد، تقریباً 50 درصد بزرگسالان در سراسر جهان از سردرد رنج می برند، اغلب آن ها به عنوان سردرد های اولیه شناخته می شوند ، چون جراحت اساسی و یا شرایط خاصی وجود ندارد، تنها یک بخش کوچک از سردرد به خاطر یک چیز جدی تر به وجود خواهد آمد، مهم است که تفاوت بین نشانه های سردرد اولیه و شرایط جدی تر را بدانید، این بخش از سلامت نمناک به بررسی نشانه ها، علل، و درمان ها برای انواع سردرد در سمت چپ می پردازد.درد سمت چپ سر

درد سمت چپ سر

پیشگیری از سردرد

سردرد سمت چپ سر

۰ ۰

چای زنجبیل برای چه کسانی خوب نیست ؟ + خواص

۰ نظر

مزایای شگفت انگیز چای زنجبیل برای سلامتی

زنجبیل همچنین می تواند برای تهیه چای مورد استفاده قرار بگیرد و حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین c و منیزیم است.همچنین چای زنجبیل را می توان با آب لیمو، عسل و یا حتی نعناع مصرف کرد. در ادامه این بخش از سلامت نمناک می خواهیم برخی از مزایای چای زنجبیل را مورد بررسی قرار دهیم.خواص چای زنجبیل

خواص چای زنجبیل

خواص و فواید چای زنجبیل

1.درمان و تسکین بیماری های حرکتی:

این چای می تواند به تسکین اعصاب کمک کند. و برای جلوگیری از استفراغ، سر درد و میگرن نیز مفید است. همچنین کمک می کند تا بعد از یک سفر طولانی، دچار مشکل نشوید.

2. چای زنجبیل برای درمان ناراحتی های شکمی و معده:

این چای نقش حیاتی در هضم مناسب دارد که میتواند به طور مستقیم جذب مواد غذایی را بهبود بخشد و از درد معدهجلوگیری کند همچنین میتواند از ایجاد نفخ جلوگیری کند.

 

۰ ۰