دارو و درمان

۹ نشانه پنهان بیماری تیروئید در انسان

۰ نظر

وظیفه اصلی تیروئید کنترل سوخت و ساز بدن یا متابولیسم است که به توانایی بدن برای تجزیه غذا و تبدیل آن به انرژی گفته می شود. برای انجام این کار، تیروئید دو هورمون مختلف به نام های T3 و T4 را ترشح می کند.

یک غده تیروئید پرکار (پرکاری تیروئید) می تواند موجب گرم شدن بیش از حد بدن، تعریق بیشتر و کاهش وزن شود. همچنین، این شرایط می تواند موجب تسریع ضربان قلب شود.

۰ ۰

سندرم تورت چیست؟ علل،علایم و درمان سندرم تورت

۰ نظر

سندرم تورت یک اختلال نوروبیولوژیک است که علائم و نشانه های آن عموما در دوران کودکی پدید می آید.
شایعترین سن شروع حرکات غیرارادی در این کودکان اوایل دوره ابتدایی است. درنتیجه معلمان احتمالا اولین کسانی هستند که علائم بیماران را می بینند.
این بیماری با چهار علامت اولیه مشخص می شود که برای تشخیص تورت وجود آنها ضروری است. البته خصوصیات بالینی دیگری هم در برخی از بیماران تورت مشاهده می شود. این چهار علامت عبارتند از:
۱) کودک دچار تورت تیک های حرکتی غیرارادی متعدد دارد. این تیک ها می توانند به صورت پرش های ناگهانی سر، شانه یا حتی کل بدن، چشمک زدن های متناوب یا چرخاندن چشمها، شکلک درآوردن یا رفتارهای متناوب، لمس کردن یا دق کردن های مکرر باشند. برخی از این بیماران حرکات قالبی بسیار پیچیده پیدا می کنند و حتی ممکن است رفتارهای جبری تکراری نشان دهند، مثل بو کردن اشیاء یا روشن و خاموش کردن پشت سر هم چراغ ها.

۰ ۰